האתר של אורה קרופיק ראשי אודותי ספרים הדים פעילויות רכישה פורום בלוג קישורים

פרסומים וכתבות

אהובה אוברשטיין: ביקורת - הקול שלה

פורסם ב- אהובה אוברשטיין - עולם הספרים בתאריך: 11/06/2022 [קישור מקור]
מאת:


אבישג, תלמידת כיתה ה', ילדה חמודה וערכית. היא תלמידה טובה, יש לה שתי חברות טובות, משפחה אוהבת וכלבה מקסימה טינה. אבל לא הכל וורוד – אבישג מרגישה שאינה מוצלחת בשום דבר, לא אוהבת את שערה הפרוע והלא ממושמע, לא מצליחה לשמור על חולצותיה ללא כתמי אוכל והכי, הכי מפחידה אותה לדבר בכיתה, לדבר לפני קהל. היא משתתקת, נתקפת חרדה ואין כל קול יוצא מפיה.

הספר דידקטי, מעלה סיפור בו מופיעים נושאים מאוד רלוונטיים לגיל ולתקופה: קורונה, טלפונים ניידים, מחשב ותקשורת בינאישית דיגיטאלית לצד ערכי חברות, מערכת משפחתית תומכת, יחסי מורים – תלמידים ומה לא. הכל משולב בסיפורה של אבישג, יש לה קשיים עליהם היא לומדת להתגבר בנחישות ועם עזרה חברית ומשפחתית, היא יודעת לעזור ולהיעזר ועוד.

הציר המרכזי של הספר, על כל הטוב והנכון שבו, הוא כלבתה של אבישג: טינה קרובה לה ואהובה עליה ופתאום מסתבר לה שטינה כבר זקנה והיא אפילו חולה. ברגשות רכים ועדינים עובר בספר הקשר בין אבישג לבין טינה. אנחנו לומדים מהסיפור איך ילד יכול להתמודד עם קשיים של חולי ואף פטירה של חיית מחמד, איך לחיות עם דאגה, מה נכון לעשות, לומדים תהליכי אבל נכונים ואיך לצמוח מתוכו לחיזוק ולהעצמה.

ספר חביב, נוגע בנושאים חשובים בדרך חיובית ומצמיחה. נראה לי שילדי כתות ה' – ו' ייהנו מקריאתו.

הקול שלה - דני ספרים הוצאה לאור 2022

ביקורות



הספרים שלי   

 

 

 

 

האתר של Ora Krupik אורה קרופיק
©2017 כל הזכויות שמורות
Email
  052-334-4116
Design & Programming: Eli Argon
Using:F3 and W3css